Pashupatinath Tempel

29 april 2018 - Kathmandu, Nepal

29 april,

De nacht van zaterdag op zondag heb ik even wat energie bijgetankt door 11 uur te slapen achter elkaar en zondagochtend ben ik rustig opgestaan. In de ochtend heb ik lekker ontbeten met de restjes van het ontbijt van zaterdag. Vervolgens hebben Lotte en ik het plan gemaakt om naar de Pashupatinath Tempel te lopen en die te bekijken. De tocht erheen was ongeveer een half uur lopen en kwamen te recht op een hele leuke markt waar we groentes hebben gekocht voor de pasta als avondeten (wel op de terugeweg). Het was erg goedkoop en leuk om de mensen te communiceren met handen en voeten. Om bij de Pashupatinath Tempel te komen moesten we een hele drukke weg oversteken. Altijd een risico hier in Nepal want er zijn geen stoplichten en soms gooi je je half voor een auto om ze te laten stoppen. Gelukkig is dat allemaal goed gegaan en kwamen we bij de tempel aan. Omdat wij stage lopen in het ziekenhuis hoeven wij geen entree te betalen. Dus dachten Lotte en ik: hebben al geld bespaard op de taxi en op de entree, laten we voor een tourguide gaan. Zo gezegd zo gedaan. Het was een prachtige rondleiding rond de tempel waar ze mensen cremeren om verlost te zijn van alle zonden die ze hebben begaan, echt heel bijzonder om te zien. Na de rondleiding van 1,5 uur kwamen we aan bij de ingang van de tempel waar we helaas niet inmogen  (je had het niet gedacht maar vanwege onze huidskleur). Konden een heel klein beetje naar binnen gluren en een glimp vangen van de gouden stier. Dat was het einde van de rondleiding en zijn toen weer naar huis gelopen, de drukke straat gepasseerd en 's avond lekker een filmpje gekeken.