De reis naar Pokhara en het paragliden!

25 mei 2018 - Pokhara, Nepal

25 mei,

In de vroege ochtend vertrokken we met de bus van 7 uur naar Pokhara. De busreis zou ongeveer 7 uur duren en erg hobbelig zijn. Dat was gelijk te merken met stappenteller maakte overuren en dacht dat ik aan het lopen was terwijl ik netjes in de bus zat. Elke 2 uur zijn we gestopt voor een korte pauze om onze reis te vervolgen. De bus was 700 rupies wat ongeveer 5 euro is dus dat viel echt mee. De bus had airco en ik had net genoeg plek voor mijn benen wat ook wel is anders is geweest. Na een voorspoedige busreis zijn we om 3 uur aangekomen in Pokhara. Bij de busstop zijn we opgehaald door WTW om onze bagage te brengen naar het huis en onze placement te bespreken met de program manager. Er was namelijk nogal wat te doen rond onze stage want hier in het ziekenhuis zijn ze aan het staken waar we stage gingen lopen. We weten niet hoelang het gaat duren dus hebben we de switch gemaakt naar een private physiotherapy die wel open is. Even afwachten hoe dat is en hoelang de stakingen gaan duren. Na dit besproken te hebben zijn we zoals afgesproken met de mensen uit Kathmandu Pokhara in gedoken om hier samen te verblijven en dingen te doen. We hebben die dag niet veel meer gedaan, in het hostel lekker gedoucht en daarna een biertje gedronken en wat gegeten om optijd te gaan slapen voor het paragliden de volgende dag.

26 mei,

Om 10.30 werden we opgehaald met de jeep om ons naar de plek op de berg te brengen voor het paragliden. We waren met 6 mensen waar 5 van gingen paragliden waaronder ik. Iedereen was echt zenuwachtig maar bij mij viel het verrassend mee. Normaal word ik niet vrolijk van grote hoogtes en blijf ik liever met beide benen op de grond maar vandaag had ik er gewoon zin in. Het opstijgen was vandaag nogal lastig omdat de wind van de zijkant kwam. Ik vertrok als laatste met mijn stalen zenuwen omdat iedereen graag eerder wilden na al de vertragingen en bijna fout opstijgen van de voorgangers. De paragliding was echt geweldig! Prachtig uitzicht goed weer en een top piloot die mijn tot grote hoogtes bracht. Echt een ervaring om nooit meer te vergeten! Na de paragliding zijn we gaan lunchen en langs het meer wezen lopen. Toen barste de hemel open en begon het te gieten en te hozen. Wij snel een plekje opgezocht voor een biertje aan het meer met een prachtig uitzicht. De eigenaar van de bar kwam bij ons zitten omdat we de enige waren en hebben erg leuke gesprekken gevoerd. Toen kwam er een jongetje die kokos verkocht door de regen aangelopen. We hebben hem uitgenodigd om met ons wat te drinken en samen zijn kokos op te eten waarvoor we betaalde. Hij leek intens gelukkig en we waren blij dat we hem een beetje konden helpen. Als hij zijn kokos verkocht mocht hij naar zijn slaapplek voor eten en anders moest die door met verkopen in de regen waar bijna niemand meer op straat was. De nacht op 26/27 mei hebben Justus en ik de Champions League finale gekeken om lekker nog even samen te chillen en een biertje te drinken voordat hij met de rest terug gaat naar Kathmandu

27 mei,

In de vroege morgen vertrokken onze vrienden van het WTW house in Kathmandu naar huis. Dat was best wel even slikken want Justus mijn kamergenoot en de enige jongen in het huis in Katmandu heb ik toch 5 weken mee opgetrokken. Ook Anna, Alex en Dionne ga ik gigantisch missen. Ook omdat het lastig wordt om elkaar weer te zien. Lotte en ik zijn in Pokhara gebleven om hier nog 5 weken stage te lopen. Morgen mijn eerste introductiedag dus ben benieuwd wat Pokhara ons brengt.

1. Evelien:
    27 mei 2018
    Hey Wouter, wat maak je weer veel mee! En dat jij gaat paragliden! Super!
    Ontroerend verhaal over dat jongetje wat kokos verkocht. Je schrijft leuk over al je belevenissen.
  2. Ronald:
    27 mei 2018
    Wat een geweldige ervaring Wouter, het paragliden! En nu weer een nieuwe start met nieuwe mensen. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen in de privé kliniek. Veel succes en ook plezier in Pokhara!