Weekend van 19, 20 mei

19 mei 2018 - Kathmandu, Nepal

19 mei Patan,

Op 19 mei zijn we laat in de ochtend vertrokken naar Patan. Dit kwam omdat we vrijdagavond flink zijn uit geweest en in de ochtend Onur en Laura hebben uitgezwaaid omdat ze terug vlogen naar de UK. Patan was vroeger een oude plaats die nu aan Kathmandu is vastgegroeid. In Patan zie je ook niet zoveel toeristen als in het centrum van Kathmandu dus dat is wel fijn dat niet iedereen alles aan je wilt verkopen. We waren met 5 mensen wat hier gewoon mag in een taxi. Alleen de taxi's zijn hier heel erg smal, al helemaal voor ons en het was niet heel comfortabel maar wel echt een hele ervaring. Aangekomen in Patan hebben we eerst een stuk gelopen en kwamen we de Golden Temple tegen. Echt een prachtige tempel met veel goudkleurige beelden en versieringen. Na de golden tempel zijn we naar het grote plein in Patan geweest waar we gratis opmochten met onze hospital kaart. Het vreemde was dat we om de 5 minuten werden gecontroleerd of we wel een kaartje hadden en toen moesten we weer uitleggen wat we deden wat vrij irritant is na de 3de keer. Zelfs 1 keer wilden ze de politiebellen als we niet naar de hoofdcontroleur van het plein wilde waar we al 3x waren geweest. Het plein was verder echt prachtig met mooie tempels en beelden. Na het plein ging het erg hard regenen dus zijn we gaan schuilen en een hapje wezen eten. Na het eten nog even door het centrum van Patan gewandeld en bij Himalaya Coffee een bakje scheut gedronken. De UK mensen wilden graag de wedding kijken dus hebben onder het genot van goede koffie 2 uur lang daarna gekeken..... Na de koffie zijn we weer richting huis gegaan met een pitstop in Thamel voor het avond eten bij OR2K. Daar kun je echt lekker eten. En vervolgens naar huis gegaan om goed te slapen voor de stagedag op zondag!

20 mei,

Geloof het of niet maar op zondag 20 mei zijn we naar stage geweest. Dit kwam omdat we vrijdag al naar Pokhara wilden zodat we met de rest van de groep mee konden gaan. Dus dit weekend was een dagje korter. Verder was het een goede dag op stage. Verder ben ik doordeweeks flink ziek geweest had flinke koorts en alle verschijnselen die je maar kunt bedenken. Gelukkig ben ik na 2 dagen opgeknapt ook al voelde ik mij nog wel wat slapjes de dagen erna.