Weekend van 12 en 13 mei

12 mei 2018 - Bhaktapur, Nepal

Zaterdag 12 mei Orphanage and Bhaktapur

Tijdje terug dat ik wat gepost heb dus hier de verhalen van de afgelopen 2 weken. Zaterdag 12 mei zijn we na een goede week op stage in het Teaching hospital vertrokken richting Bhaktapur. Rond 11 daar aangekomen zijn we op zoek gegaan naar schriften, pennen en een voetbal voor het weeshuis. Dat hadden wij (Laura, Onur, Lotte en ik) al gauw gevonden. Ze hadden zelfs een oranje voetbal dus dat kon ik niet laten liggen als Nederlander. Volgepakt en wel zijn we naar het weeshuis gelopen. In het weeshuis waren 16 kinderen van de leeftijd van 2 jaar tot 23 jaar. Als ze 23 jaar oud zijn verlaten ze het huis en als ze eerder willen gaan zijn ze vrij om dat te doen. Het weeshuis werd gesponsord vanuit de UK. Er was 1 mevrouw die alles doet in het weeshuis en ze noemen haar "mom". Echt een heel aardige vrouw. Verder was het heel erg schoon als je dat vergelijkt met andere huizen en Nepal. Wij zijn daar terecht gekomen omdat Lotte daar al eerder was geweest. We werden ontvangen met een kopje thee met melk.en als gezond eten een appel en een banaan. Na het kopje thee zijn we gaan spelen met de jongere kinderen. Ik heb veel gevoetbald met 3 jongetjes en spelletjes gespeeld door te mikken in een autoband, echt heel erg leuk. De oranje voetbal vonden ze echt geweldig, een nieuwe bal om mee te spelen zodat iedereen zijn eigen bal had (4 jongetjes, 4 ballen). Daarnaast hebben we "Monkey in the middle" gespeeld en verstoppertje wat ze al heel goed konden. Ook heb ik ze een nieuw spel geleerd: "Stand in de mand en de bal is voor.... ". Dit hebben we ruim een uur gespeeld. We wilden gaan lunchen in Bhaktapur maar de moeder stond erop dat we bleven eten dus hebben gegeten met alle kinderen, want op zaterdag zijn ze vrij van school en de rest van de week gaan ze naar een erg goede school waar ze ook Engels leren. De oudere kinderen helpen ook met wassen van de kleren en haren knippen. Na de lunch zijn we nog even gebleven en dan naar Bhaktapur gegaan om de stad te bekijken. Dit hadden Lotte en ik al gezien maar toch leuk om daar weer even rond te lopen. Aan het eind van de middag zijn we naar Kathmandu met de bus vertrokken. Halverwege onze busreis werden we uit de bus gezet omdat de bus niet verder mocht omdat de premier uit India op bezoek was en er geen bussen Kathmandu in mochten, wat een feest. Lekker in een klein stadje zonder iets, gelukkig vonden we een taxi en konden we onze weg vervolgen naar Kathmandu. De reis duurde ruim 2,5 uur langer door alle wegversperringen dus koken zat er ook niet meer in dus hebben we lekker pizza besteld. Zaterdagavond nog een kaartje gelegd en toen gaan slapen voor de hiking van de volgende dag.

13 mei,

De hiking was echt 1 grote flop we zaten in de taxi en toen begon het hard te regen. Vervolgens konden we de hike niet vinden en ben ik omhoog geklommen en uitgegleden. Wat de rest uiteraard erg grappig vond. Gelukkig zonder kleurscheuren er vanaf gekomen maar wel een blauwe broek die nu bruin is. Na 2 uur zoeken in de regen naar huis gekeerd om lekker warm te douchen en te relaxen met de rest van de mensen in het huis.

1. Janni Marcusse:
    27 mei 2018
    Hoi Wouter,
    Leuk om je verhalen te lezen. Je maakt heel wat mee.
    Het is zeker wel wennen aan het klimaat.
    Afgelopen vrijdag hadden we nog een feestje met de familie.
    Mijn zus, de tante van je moeder was 60 jaar getrouwd.
    Nog veel plezier.
    Groetjes Janni Marcusse
  2. Ronald:
    13 juli 2018
    Jammer van je hike-ervaring.... maar de dag ervoor moet geweldig zijn geweest. Leuk dat jullie met de kinderen hebben gespeeld. En jij hebt in ieder geval nog een dagje voetbaltraining kunnen geven ;-)
    Ik ben benieuwd naar "Monkey in the middle".... misschien iets om met je vrienden te doen als je weer terug bent?