Weekend van 5 en 6 mei

5 mei 2018 - The Last Resort, Nepal

5 mei,

Op 3 mei hebben we besloten om met de groep die nog over was in het WTW house te gaan canyoning en raften in het weekend met een overnachting in een tent! Op bevrijdingsdag stond de wekker om 4.45 omdat we om 5.45 in Thamel moesten zijn voor ons transport richting de plek van onze activiteiten. De groep bestond totaal uit ongeveer 20 mensen die ook die kant op moesten. Wij hadden mazzel dat we met 6 waren daardoor mochten wij op de heenreis in de Jeep. De reis ging richting het oosten tov Kathmandu. Eerst was de weg goed maar hoe verder we weg reden bij Kathmandu hoe slechter de weg werd. Gelukkig zaten we comfortabel in de Jeep. We reden richting Tibet en waren daar nog niet eens zo heel ver vandaan. Na een reis van 4 uur waren we aangekomen in The Last Resort. Daar even ontbeten en toen opgemaakt voor de canyoning. De canyoning bestond uit het afdalen van watervallen. We hebben uiteindelijk 6 watervallen afgedaald met de langste van 42 meter! Terug in het resort gingen twee van onze groep nog Bunchy Jumpen 160 meter naar beneden. Echt niks voor mij maar wel heel gaaf om te zien vanaf het midden van een loopbrug. Rond een uur of 5 kwamen de muggen opzetten. Heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien. Dus het was echt strijden tegen de muggen twee uur lang tijdens het avondeten. Gelukkig waren ze rond 7 uur vertrokken en konden we lekker nog kaarten voordat we optijd de tent in kropen.

6 mei

Na een goede nacht in de tent zijn we rond 8 uur opgestaan voor het ontbijt met ei en brood. Daarna uitgecheckt en nog kort een kaartje gelegd voordat we vertrokken voor het raften. We zaten met 7 in de bus waar we ook mee gingen raften. Gelukkig had iedereen 2 plekken want ik kreeg mijn knieën niet tussen mijn stoel en de stoel ervoor dus moest schuin in de bus zitten. Na een uurtje rijden kwamen we op de raft plek. Vandaar zijn we 2,5 uur afgedaald door de rivier. Erg leuk om te doen! Nu was het niveau 3 van de 5 dus nog goed te doen. Maar in oktober schijnt het levensgevaarlijk te zijn voor de echte waaghalzen in ons midden. Tussendoor nog spelletjes gedaan dat je op de rand moest staan en na achter moet leunen met 2 personen met de spaan in het midden. Uiteraard van je dan achterover maar dat was lekker want de zon brande aardig. Aangekomen op ons eindpunt lekker geluncht met dal bhat. Dat eten ze hier soms wel 3 dagen achter elkaar als ontbijt, lunch en avondeten. Na de lunch nog even getafeltennist daar en toen vertrokken rond 3 uur richting Kathmandu. De lucht kwaliteit was echt heel slecht vandaag daar kwam nog bij dat we ruim een uur vast hebben gestaan op de grootste weg van Kathmandu met 10 rijbanen. Totaal geen pretje maar dan is het extra fijn om weer terug te zijn in het huis. Dit was het weekend en komende week weer stage in het ziekenhuis.

1. Annemieke:
    8 mei 2018
    Wat een gave belevenissen weer Wouter! Lijkt me echt ontzettend leuk, dat canyoning!! En superleuk dat jullie ook nog hebben geraft! Succes weer in het ziekenhuis deze week! Liefs, je nicht :)
  2. Evelien:
    8 mei 2018
    Hey Wouter, weer mooie belevenissen. Bungee jumpen zou ook echt niet mijn ding zijn!!!
  3. Ronald:
    8 mei 2018
    Groot gelijk dat je het bungee jumpen hebt overgeslagen! Leuk dat je ook af en toe nog een kaartje kunt leggen. Volgens welke spelregels spelen jullie? Dal bhat is toch iets met aardappel? Hoe vind je het?