Buddha's birthday en labour day

30 april 2018 - Kathmandu, Nepal

30 april,

Op Buddha's verjaardag zijn wij met de hele groep uiteten geweest en hebben we door de stad gelopen. Zijn veel optochten tegengekomen en veel lachende mensen gezien. Op deze dag had ik ook maar een halve werkdag dus dat was ook niet verkeerd. 's Middags hebben we lekker op een dakterras gezeten met prachtig uitzicht. Zie ook de foto's. Na heerlijk gegeten te hebben met zn alle zijn we nog even kort de stad in gedoken omdat het de dag erna Labour day was.

1 mei,

Labour day vieren ze hier met halve dagen en veel mensen kwamen niet naar het ziekenhuis. Het was heel erg rustig. Ook is het goed om te weten dat ik ben veranderd van ziekenhuis. Ik loop sinds maandag stage in het Teaching Hospital. Hier zijn veel meer patiënten om te zien en ik heb ook een begeleider die heel veel weet dus dat is ook fijn. In de ochtend zie ik rond de 12 patiënten, hangt een beetje af of er twee tegelijk in de kamer zijn of niet. En 's middags gaan we de afdelingen af om daar de patiënten te zien. Ik zie hier vooral veel mensen met botbreuken en de meest vreemde verhalen hoe dat gekomen is. Stage hier bevalt mij erg goed en hier verblijf ik de komende 3 weken ook nog.

1. Annemieke:
    6 mei 2018
    Wat leuk dat je de festiviteiten rondom Buddha’s verjaardag hebt kunnen mee maken! En fijn dat je meer patiënten kunt zien in je nieuwe ziekenhuis :).